Dagens underhållning


Gick som lovat ned mor Skäret där jag kikade efter saker att experimentera kameran på. Hittade lite olika som blev rätt roliga därav vatten, stenar, blåbär, pinnar, tegelstenar & en SPIK (som farmor skulle ha skrivit). Var kul, men tyvärr började det regna efter kanske 20 minuter, så då var det bara att traska in. Gick till farmor och hjälpte henne att göra en egen blogg. Tror nog jag får länka den här till de som är intresserade. Kan tänka mig att mamma tycker det är roligt.
Klicka här för farmor Lillemors blogg
Även Eyvind har gjort en. Klicka här för den

Hittade en tegelsten & satte den i vattnet. Blev rätt bra tycker jag.









Fredrik kom hem från jobbet och vi åkte till Variant för att handla lite käk, och sen tog vi en tur till Bergvik. Vi blev lite småsura och griniga på varandra efter att ha snurrat några varv runt, utan att hitta det vi letade efter. Men tillslut så fanns det där mitt i smeten. Det jag pratar om är ett hus. Ett hus som är till salu. Ett hus som vi ska och titta på onsdag. Ett hus som kanske ska flyttas in i om omständigheterna stämmer. Har inget mer att skriva om saken här nu ,eftersom det  kanske inte alls är nu det gäller. Kan ta upp till ett år, eller till och med mer, för att hitta det man vill ha.

Maten tillagades och blev mycket god. Uncle Bens Sweet Sour, med grillad kyckling i & ris till det. En av mina favoriter faktiskt. Efter maten ville jag inte sitta inne, och eftersom jag spanat in massa blåbärsris på Skäret-vägen så tvingade jag med mig F och vi gick och plockade lite. Och nog skulle man kunna tjäna en liten slant genom att plocka om dagarna. Kanske någon en annan arbetslös skulle tänka på?

Fredrik med ett stadigt tag om bärplockaren.


Kastade även ned en sten i en stor vattenpöl på vägen. Händelsen i 3 steg.


Kommentarer
Postat av: Farmor

VA!!!!?? tänker ni svika Marma? Men Bergvik är verkligen fint får jag väl erkänna...

Fina foton. Särskilt spiken.

Länge sen jag var så uppåt som nu, med blogg och inkommande systemkamera. (Till och med roligare än vedkapen.) Jag har länge tänkt göra det här men men...tack för att du inspirerade. Tack för blåbär också.

Nu ska jag försöka att lägga in en tidningssida på min blogg, alt länka? Tror inte ett dugg på att det ska lyckas. Du får väl rycka in igen. E kommer att lägga in "veckans intro" från Youtube, säjer han. Men jag vill att han lägger in 60-talsfoton mm också, det finns hur mycket som helst. Vi ska sortera allt, det blir väl till vintern. Det kanske är dags att skaffa en ny förstoringsapparat också för att ta fram alla gamla svartvita bilder. Sen har vi tusen färgfoton också, t ex när du o E snickrar.

Ha en bra dag!

2009-07-14 @ 11:56:57
Postat av: Farmor igen

Jag ska inte skriva så här hela tiden så oroa dej inte. Men jag måste tillägga: Eyvind höll också på med "konstbilder" på sin tid - du har ju sett hans kamera/-or. Gammal eka, flygplan i luften etc. Jag har aldrig fattat varför han inte fortsatt att fotografera (mer). Desto roligare att du tar upp det nu. Vi kan ha fototävlingar sen....hur ska juryn se ut?

2009-07-14 @ 12:00:44
Postat av: Lammet

Skitfina bilder!

2009-07-22 @ 19:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0