Helgen som varit


Ja, jag skrev senast att det nya året skulle bli lugnt som bara den, men det lyckades ändå bli en tvådagars med mer tok än på länge. Vet inte alls vad som lyckades bli fel, men fel blev det i alla fall. Kommer nog ångra mycket, väldigt lång tid framöver. Men nu så får det vara nog alltså. Jag vill egentligen bara en enda sak, men det kan jag ju bara glömma nu känns det som. Smartskalle som man är.

Åkte hem i söndagskväll och både jag och Emma hade världens ångest. Inte bara för att allt sket sig dagen innan, men också för att veta att jag var tvungen att åka hem efter en lång tid hos mammas trygga hem. Jag älskar att ha friheten här nere men det är så skönt att känna till allt hemma i Söderhamn. Det är skönt att vara anonym, men också att vara igenkänd som i S, med en massa gamla vänner att umgås med. Nej, just nu saknar jag hem som en tok, men det går ju inte att flytta tillbaka. Finns helt enkelt inte några jobb. Gävle är en stad jag funderar på just nu faktiskt. Lagomt stort, eller litet kanske man ska säga. Det finns det mesta, och ligger bara en timme hemifrån. Jag hade väl kanske kunnat få som jag ville just nu, men lyckades ju som sagt sumpa det.
Eller ja, vem vet... Jag har hört att kärleken övervinner allt?

Just idag är jag ledig, men onsdag-måndag jobbar jag till 00 varje dag. Lätt ångest över detta, men det behövs efter att ha varit ledig över jul och nyår. Hoppas på en okej lön nu i slutet av månaden. Skulle vara skönt att få lite att leva på i alla fall. Kommer på grund av pengabrist inte heller ha råd att åka hem något på ett himla tag, som också svider lite. Men ja, nästa månad får jag hoppas på lite bättre tider.

Det här inlägget blev hemskt gnälligt, men det är en sån tid just nu.

Silverchair - Miss You Love
Har nog aldrig hoppas så mycket.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag kan flytta med dig till gävle gumman :)

2009-01-06 @ 20:15:43
Postat av: Alex

Ja, flyttar jag dit så säger jag till :)

2009-01-06 @ 21:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0