Gävlefärd i snöstorm



Ja, idag har det inte hänt någonting alls egentligen. Mamma väckte mig innan 10, och vi åkte ner på staden för en sallad. Efter det blev det en liten sväng på stan. Kollade det nyöppnade Cayenne (stava?), vilket är det största som hänt Söderhamn i stort sätt sen det flyttade förra gången. Åkte ut på Dollar och kikade i brist på annat. Dollar är en väldigt underskattad affär enligt mig. Finns jättemycket fina köksradskap och porslin. Hittade även en ljuslykta som jag blev kär i, som jag bara råkade nämna att jag ville ha i inflyttningpresent. Sedan vidare till E-center och handlade mat. Älskar att följa med och handla då man alltid får välja dagens mat. Idag bestämde jag mig för kroketter, köttgryta med pepparsås. Topp 10 i mammas mat.

Senade idag åker vi ner till Gävle för ett snabbkik på lägenheten som jag kanske pratat om? En 1a nära centralen., för inte alls så mycket pengar för att ligga så bra till. Hoppas att den är fin, för det skulle underlätta en hel del i min planering. Tar med mig mamma och Tony för deras åsikt. Fast nu för tiden har jag ändå blivit lite av en hajjare på att kika fel i lägenheter. Träning ger färdighet. Vet inte hur många gånger jag har flyttat nu på de senaste 3-4 åren. Usch, nu vill jag hitta någonstans där jag kan kalla för riktigt hem. Så idag trotsar vi snöstormen och åker ner. Kanske lämnar in lite CV och så innan med, aldrig fel. Hamnar väl på donken där med, pga min enorma bekvämlighet att inte orka söka annat.

Skriver väl imorgon, eller senare ikväll, hur det gick och hur den såg ut. Kanske rent ut sagt knäpper lite kort och lägger ut också. Det får bli dagens överraskning i så fall. Nu ska jag hjälpa till lite med dukning, sen blir det nog till att lösa barn-korsorden i nya Allers.
Är man inte kärring så säg?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0