Ett lite senare inlägg


Kom hemfrån jobbet för kanske 60 minuter sedan och har efter det tvättat av mig den sexiga hamburgar-lukten och borstat gaddarna. Har även hunnit kolla runt allt som är intressant här på nätet. Vilket tog ungefär... 5 minuter. Kollar några bloggar, aftonbladet en snabbis och kanske även facebook om jag känner för att snoka runt lite.
Är väl ändå inte Facebook bra överskattat, så säg?

Just nu sitter jag faktiskt och letar (hör och häpna) efter ett JOBB. Jobbsökandet och Alex brukar inte gå hand i hand om man uttrycker det så. Kan vara den sämsta på att komma igång, men väl foten inne så brukar det lösa sig rätt snabbt. Sen att jag oftast nöjer mig med skit, det är en helt annan sak. Hör inte hit =) Nej, men just nu håller jag faktiskt på att kika efter jobb på en annan ort.. snarare en annan stad till och med. Har efter 2 månader ( ja, jag vet att det inte är någon lång tid egentligen ) märkt att mitt hjärta inte klarar av att vara så långt bort från min mamma och familj. Saknar dem något så fruktansvärt så fort jag sätter mig i bussen/tåget ner, och klumpen i magen stannar oftast kvar tills jag kommer hem igen. Känner inte som att det är så friskt att hålla på så. Eller vad tycker ni? Är det bara jag som tänker såhär?

I Söderhamn finns det ju knappast någon möjlighet till jobb, så det har jag bara lagt ned nu på en gång. Håller för tillfället på att söka lite i Gävle. Finns olika möjligheter för mig att kunna ta ett jobb där, och det funderas starkt på det nu. Gävle är en fin stad, som jag också tidigare sagt. Lagom stort, och lagomt långt ( läs kort ) hem. Ja vi får se hur det blir med den saken, och när. Först och främst ska det lösa upp sig här hemma med allt. Fast jag måste erkänna.. får lite klumpar i magen av att tänka på att lämna tjejerna här nere också = / Dem älskar jag, det är avståndet som krånglar bara.

Och Sara, sluta FJOMPA dig nu!
Haha, jag tror jag avider!

Ibland är jag så rolig att jag vet inte vart jag ska
ta vägen. Nu är ett sådant tillfälle. När man kommer
på något så klockrent och kan repetera det några
hundra ggr och tycka att det är lika roligt varje gång.

Älskar att lägga ut extremt fula bilder på mina nära
& kära så de suckar och så. Det gör min vardag så
mycket bättre måste jag säga. Tror inte de bryr sig
så mycket egentligen det heller om jag ska vara ärlig.
Inte efter att ha gått i Kusk i alla fall. Oändligt många
fula bilder på oss alla så det finns inget stopp. Sen är
det inte så överdrivet mycket folk som läser heller för
den delen =)

Nej, nu ska jag allt ta och slå huvudet på kudden för
lite sömn. Garanterat att Emma kommer och tycker
jag ska kliva upp strax efter 9 imorgon med. Vilken
bitterfitta jag är rent ut sagt. En väldigt morgontrött
bitterfitta i alla fall.

Allt i min omgivning börjar se ljust och glatt ut.
Det märks kanske i inlägget. Jag vet precis varför.
Vet du? =)


Kommentarer
Postat av: Sara

HAHAHA! ååååååååååååååååååååååååååååååhh SOPA! ;)

2009-01-09 @ 10:08:38
Postat av: alex

Hahaha, ett av det bästa jag kommit på ;)

2009-01-09 @ 12:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0