Big Citi Bank


Big Citi Bank - Jag är skitpank!                (Orginalet "Big City Life, Me try fi get by")

Den som alltid är lika rolig att sjunga på efter Emmas lilla snilleblixt där i skolan.
De här månaderna som varit så har det stämt rätt så bra också. Har bott i Stockholm, men ändå inte gjort något som jag ville göra. Typ som att gå på mycket bio (hände i själva verket 1 gång), gå på museér, visningar & annat skoj som finns. Det enda jag kommer att hinna är väl det här som kommer nu till helgen. Jaja, bättre det än inget. Som jag sagt innan.. ska man bo här nere så måste man ha pengar. Hemma i Söderhamn finns det inget val. Där kan man bara lägga pengar på mat, eller att helt enkelt ta sig från staden. Där blir man tjockis.

Och på tal om tjockis, så har jag inte tagit det så lugnt med godsakerna jag heller nu på senaste tiden. Skrev runt jul/nyår att jag fick någon slags bakterie/virus i magen och kunde knappt få i mig något alls. Det var inte kul på en fläck, eftersom mat är näst intill det bästa jag vet. Efter ett tag försvann det i alla fall, som jag förutspådde. ( Eller njaae, det var mer att jag Vägrade gå och få spruta och hoppades att det skulle försvinna av sig själv). Efter att aptiten kom tillbaka så kom den tillbaka med ett Brak kan man kalla det. Allt som fanns att äta, blev uppätet. Det har varit som om jag försökt äta ifatt allt jag missade innan. Och det har ju satt sina spår tyvärr. Jag som var lycklig av att kunna ha mina gamla kläder, gråter nu krokodilisar när jag åter lägger dem längst bak i garderoben igen. Nu får det fanimej vara bra med godis och chips för ett tag här framöver. Varför kan man inte bara vara som min käre lille vän Matta?

Jobbade 19.00-23.30 idag. Var nästan lite roligt eftersom det var bra människor idag igen. Jo, det är nog kvällarna som är bäst ändå. Inte lika mycket gäster heller för den delen.
Skrev idag på uppsägningpappret, och den absolut sista dagen blir den 4e. Får se nu i veckan om det kommer upp något schema. Kanske rent av blir så att jag kan dra tidigare. Nu är bara frågan om vilken dag och vilket släp man ska flytta ner... (ÅH, säger alltid fel) UPP alla saker. Denna gång får dock allt plats på ett släp+bil istället för som sist. Då var det inte bara heller. Ett helt kompani för en flytt. Har nog aldrig sett en flyttbil så full någon gång. Fast jag har väl inte sett många sådana i mitt liv heller, men bra full var den.

Imorgon är jag ledig & ska börja dagen med att kika på film med Ökis. Hon sticker till jobbet halv3, och efter det brukar jag kolla på olika klassiska tvprogram innan Vamos alá Mattos kommer hem rutn halv 6 någon gång. Blir väl då säkert mat, och senare bara soffan igen. En heldag i soffan för min del då helt enkelt. Skönt är det, men hade nog hellre jobbat nu när jag snart ska flytta. Kan behövas pengar tills nästa månad nämligen. Det sköna är väl nu att jag inte behöver betala mycket alls i hyra, så det finns plats att ge tillbaka lite av det man lånat.
Det går segt fram, men fram går det i alla fall.

Nu börjar klockan till och med bli lite för sent för Mig, och ögonlocken börjar svajja lite.
Väntar bara på att Emma kommer in och hoppar på mig runt 9 imorgon.. Jag kommer vara död.




Kommentarer
Postat av: frida

Ja visst är det :) vad bra att du tycker det! Är bara kika förbi om du är i gävle :) Kram

2009-01-22 @ 09:01:42
URL: http://friidapalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0