Duktig Alexandra


Ikväll var det meningen att jag skulle gå på Backyard, men jag är duktig och stannar hemma. Var nykter förra helgen och den här skulle också behövas. Så just nu sitter jag och är mäkta stolt över mig själv. Fast riktigt så tolt kanske jag inte ska vara med tanke på att jag tryckt i mig chips istället. Men det är bra mycket bättre än en massa vin och öl i alla fall.

Idag har jag inte gjort annat än gå tycks det som. Klev upp vid 10 och tog mig en promenad på min extremt tråka runda här i Gävle. Finns inte riktigt något slags grönområde här i närheten så man får gå vid storvägen. Och som sylten på moset glömde jag musiken hemma och fick lyssna på skramlet från lastbilar och stressade bilister. Det körs vårdslöst här i Gävle ska ni veta.
 Jag-älskar-att-ligga-på-tutan-Gävle.



Efter promenaden gick jag hem för en snabbdusch och sen promenerade jag ned på staden. Gick runt och letade lite prylar jag behövde, och stod mot att köpa en massa kläder trots att jag gick runt och kikade. Åter igen duktigt. Klockan 3 gick jag till Alex och fick håret tvättat & klippt. Har haft lite ångest över att vara tvungen att klippa av mig håret, men det var nödvändigt. Blev hur som helst inte så överdrivet kort, utan riktigt bra faktiskt. Duktig den där Alex. Men då har hon ju ett gaanska bra namn också, så det kan väl inte bli annat? : )


Över till banken och sedan hem igen. Gjorde lite mat och sedan dess har det inte hänt mycket alls. Nu sitter jag och sniker på datorn hos Puttos medan de är på krogen. Och jag älskar när folk kommer och näst intill berättar att jag är tillsammans med honom igen, utan att jag själv vet det. Söderhamn i ett nötskal, men det gör inget faktiskt. Efter några år av skvaller och annat så orkar man helt enkelt inte bry sig. Jag gillar den där lilla hålan ändå.

Imorgon är det ingenting alls planerat egentligen. Ska väl ner på stan och köpa mig ett gymkort bara. Så skönt att kunna vara inne och träna nu när slasket tar över våra liv. Frågan är bara vart jag ska gå. Finns ett bra gym på Söder som liknar Faxe, där man kan gå in när man vill på dygnet. Sen finns det ett annat nere på stan som har olika pass, med spinning och annat roligt, men som bara har öppet mestider. Ska nog gå och jämföra lite imorgon och bestämma mig efter det.
Till eftermiddagen/kvällen åker jag troligen tillbaka till söderhamn. Fortfarande lite ärenden och annat som måste fixas.

Nu ska jag spana runt lite hit & dit i 30 min till, sen börjar mitt vanliga lilla skrattmaranton. Dubbelt Scrubs + IASIP. Älskar vardagarnas sena kvällar. Ja just nu ångrar jag inte ett dugg att jag är nykter.


Mycket ful & gammal bild på puckona själva. Saknar det där håret lite måste
jag erkänna. Det var en konstig, men dock så härlig tid då.

Jag håller mitt huvud högt, längtan är mitt svärd.
Tiden är ingenting, hud och jord är ett.
Allting är en väv, om du förstår mig rätt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0