.


Julafton

Julafton kom till sist, och snabbt var det över. På julaftonsmorgonen gick vi upp till Fredriks föräldrar och började med julfrukost där. Lite Anka ( Kalle dvs, INTE Anna ), och sen bara lugnt. Öppnade lite klappar och sen var det dags för staden. Där var det som väntat helt upp och ner med allt folk och ungar överallt. Började med käk, och sen blev det även öppningsdags där.

Lite som ett kaos när klapparna ska ut dock, eftersom det alltid lyckas bli så otroligt många! Hela golvet var fullt och grabbarna fick börja med att öppna alla sina så att vi skulle få plats alls. Berg av klappar blev det. Stannade kvar till klockan var runt 12 skulle jag tro innan det bar av hem. Fredrik hade lyckats få i sig en hel del grögg så han somnade redan på hemvägen och sen var det inte ett livstecken förrän dagen efter.

Det blev i alla fall en bra och skön jul, trots att min rygg spökade till humöret ett par gånger. Som tur är fick jag en sån där rygg-massage-sits av darlingen i julklapp, och den räddade julaftonkvällen i år.



Skål säger Lage, med whiskeyn
han fick av oss i julklapp



Kattis var inte alls intresserad av klappar

Julgran hos mamma, som knappt fick plats



Julbordet fick stå mitt i vardagsrummet


Ted & Liam väntar på tomten


Bär ut gröt som tomten ska äta
Ja, det kan behövas eftersom det är
ett PAR trappor upp



Mamma Anneli


Jag var inte lika ful som på kortet, bara nästan



Hoppas ni alla andra fick en lika bra jul som oss!


 


Kommentarer
Postat av: Fia

Va tusan! Mina föräldrar heter också Mats och Anneli :p

2009-12-27 @ 13:03:48
URL: http://lagfesten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0