.


Klappar

Idag när lunchen slutade åkte jag in till stan. Tänkte att jag skulle vara duktig att gå till arbetsförmedlingen för att få alla papper klara så att man förhoppningsvis får pengar innan jul här. Fick påskrivet m.m, och gick sedan ner på Försäkringskassan för att se att de förra papprena var okej. Och tydligen så hade både jag OCH hon på arbetsförmedlingen gjort fel på det nya pappret, så nu måste jag åka in IGEN imorgon för att rätta det. Men man ska väl kanske inte klaga, för denna gång behövde jag i alla fall inte vänta i en vecka för att få reda på att det var fel.

Efter traskade jag ner på stan för en liten kik. Köpte två klappar till lillen där inne. Lite lame kanske, men det gör inget :) Fast nu vet ju jag vad det är för något, så det får väl bli Fredrik som öppnar i jul. Nu är det bara en endaste julklapp kvar som ska inköpas, fast det får bli en sån där sista minuten då det inte finns så myckertpengar denna månad. Men vi vet i alla fall vad det blir för något, så det gör inte så mycket. Annars är allt klart, och det känns superskönt! Har suttit och märkt dem alla med lappar nu, så just nu ligger de bara utspridda på golvet i väntan på att få hamna under granen.


Till vår lille godbit



Granen hade jag tänkt hämta senare idag, för att sen klä. Nu kan jag faktiskt inte hålla mig längre! Men så farligt är det väl inte att sätta upp den 2 veckor innan? Man måste ju få njuta av den lite innan. Hoppas nu bara att det räcker med julkulorna jag köpte, så det inte ser helt kalt ut.

Nu ska jag kika en sväng på tvn sen göra ordning skinksallad, som får stå för dagens middag. Har längtat efter det länge nu. Tråkigt att jag glömde att köpa vitlöksbröd till bara. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0