.


Party Party

Efter mycket tjatande från alla olika håll, så blev det ikväll en återträff här hemma. Kom ungefär 25 pers, och av det jag såg så hade nog alla rätt roligt. Jag & Fredrik hade också det kul, fast att man kanske borde ha fått lite ångest över att stöka ner när det var så fint hemma innan.

Folket kom väl runt 6-7 någon gång, och runt 10-tiden blev jag trött i både skallen och kroppen. Kände för en liten paus så jag traskade ner till farmor och snyltade två kalla korvar med ketchup som kvällsfika. Vid 11, när jag kom hem igen, så hade de flesta åkt och resten var halvt på väg. Det var inte så att jag ville ha iväg dem, men gud så trött i skallen jag var vid den tiden.

Tänkte att jag skulle ta och plocka undan lite burkar & drös, så man slapp ha det stinkade framme. Det hela slutade i att jag nu har dammat, putsat, gnuggat, dammsugit, torkat golv & diskat. Det ena ledde till det andra, och jag orkade inte se på det äckliga helt enkelt. Det är något med jul-månaden som får mig att vilja ha maniskt rent.

Fredrik gjorde ett tappert försök att hjälpa till med städningen, och skulle ta hand om disken. Det var nog snarare disken som tog hand om honom. Det flög vatten över golvet och en lite för full Fredde stod och spottade när han lyckades få diskmedel & halva disktrasan i munnen. Kände att han inte var så mycket till hjälp, så han fick tillåtelse att gå och sussa. Och imorgon får han vakna och känna sig lite gladare över att det är fläckfritt i hela lägenheten. Det är roligt att göra saker som andra uppskattar.


Grabbar i massor !


Städ-mästarn


Just nu sitter jag mest och ser ut som på bilden ovan. Helt slut efter att ha gått genom varendaste lite vrå, och nu önskar jag inte se en mopp på ett tag igen. Inte igen förrän jul i alla fall.

Och med tanke på bilden förresten..
Idag skrev Lina Westberg tillbaka på mitt mess att hon var i Söderhamn. Ringde upp henne och bestämde träff. För 50 kronor gjorde hon en helklippning + att hon fixade ordning det. Blev supernöjd över resultatet ! Skönt att få det slitna bortklippt, samt att se ut som folk igen. Så TACK för det vännen !

Nu ska jag tvätta bort sminket ( som jag haft på mig ca 2 ggr på de senaste 3 månaderna ), och sen blir det natta. Somnar extra skönt när man vet att det är städat & fint. Hur som helst så var det mycket trevligt ikväll och jag vill väl tacka alla som ville komma och roa sig med oss. Jag har saknat många av er, och jag hoppas att ni kommer och hälsar på här framöver, trots att det här var den sista festen på ett långt tag.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0