Vad som hänt i helgen



I fredags var ingen av oss sugna på att göra något speciellt, ffa inte festa. Hade lovat mamma & Tony att komma och hämta dem från en middag så det var lika bra att åka in till staden. Kollade på film och tröck chips utan en endaste tanke på S-leken som pågick nere på stan. Hämtade dem runt 1 och sen var det natta nästan på en gång.

Lördagen trodde jag Fredde skulle gå ut och partaja, så det var väl lika bra att vara kvar hos mamma, tänkte jag. Men tydligen inte. Vi spenderade hela dagen/kvällen med dem där och kikade på film bara. Måste erkänna, att fast att jag inte skulle ifrågasätta om han ville gå ut så var det skönt att ha honom hemma. Kan inte påstå att jag är orolig över att det ska hända något, det är helt enkelt bara skönt att vara tillsammans en hel helg genom.

Söndagen var vi såklart ned lite på leken i alla fall. Men det var mest eftersom grabbarna hade tjatat hål i våra huvuden i ett helt dygn innan. Vi gick runt något varv och sen kikade vi på karuseller bara. Krockbilarna var såklart favoriten och den kördes för hela slanten. Hutlösa pengar för ett åkband. 250:- för 10 åk * 2 då efter dom är två. Jag och Fredrik håller verkligen tummarna för att det inte ska vara två när vi kikar första gången här snart. Och på tal om den/det/han/hon, så gjorde vi vårat första köp idag. Hittade världens sötaste miniatyr-Foppa som vi blev kära i. Blev ett par svarta, som passar alla.
Storlek 18


Börjar bli lite roligt med tanke på att det börjar synas ganska rejält här, trots att det inte gått så lång tid. Väldigt svårt att komma i byxor och kjolar, så det är mest mjukisar som gäller nu för tiden. Tacka gudarna för dem ! Så idag gick jag och putade lite i kjolen (som jag hade ungefär strax under armhålorna), medan folk glöma. Lite  roligt att se människor som man vet VET, men som inte känner en så bra. Det är lätt att se att de tjuvtittar sådär lite diskret och undrar om det syns något. Såg två stycken som gjorde det idag.

Halvsvårt att fånga på kort

Tony + hans mor & far

Alla fina med solen i ögonen

Gött med glass


Efter leken beställde vi lite kinamat och tröck i oss innan det bar av ut till Marma igen. Komiskt att vi alltid planerar på att åka in bara en sväng till stan, men lyckas stanna hela helgen. Väl hemma så var det så fint väder att vi for ut på sjön och fångade in maten till imorgon. Stekt abborre och potatis blir det. Lämpligt & framförallt billigt att fånga sin egen mat. Nu sitter F och rensar fisken och ska efter det bränna ut en fjantfilm till mig innan han går upp och spelar spel med gubbarna igen.

Hoppas bara han inte är borta lika länge som vanligen, med tanke på att han börjar jobbet imorgon igen. Det tycker jag är Mycket Mycket tråkigt, eftersom det betyder att jag kommer få vara själv här dagarna i ända igen. Komiskt om han kommer hem 6, som annars, och ska kliva upp senast halv 8. Och med tanke på hur lite han sovit i helgen så. Tydligen har jag gått och blivit så fet att jag nu börjat snarka om nätterna. Fiser även så att jag snart kan extraknäcka i Marmafabriken här. Jag tycker bara att det är roligt, men glädjen är inte delad tyvärr : )



Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Hjärtat. Kom ihåg att kolla med barnmorskan innan Du äter insjöfisk. Särskilt rovfiskar som aborre kan innehålla en himla massa tungmetaller, inte bra alls för små battingar i magen. Puss å kram//Millan

2009-08-24 @ 14:29:05
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0