Grejjor hit & grejjor dit


Ja, jag har då saker överallt. Två soffor, två sängar, en sänggavel, byrå och en jäkla massa lådor och kartongen åker runt detta land härs och tvärs. Ett tag var jag så less att jag ville sälja varenda sak för att få ihop pengar och spara, men jag är så fäst vid dem att det inte går. Nu ska de åter igen förflyttas, och det är så JOBBIGT! Aja, nu får det blir den sista gången i alla fall. Får vi hoppas på. Tacka vet jag ett stort eget förråd. Tittade på sådana förra gången, och de tar hutlöst med pengar i månaden för att hyra. Som en halv lägenhetshyra rent ut sagt. Inte värt det i alla fall.

Väntar nu på att få besked om när jag någonsin ska få pengar. Har varit näst intill helt utan nu i, jag vet inte hur länge och det är så jäkla tröttsamt. Det är drygt att allt ska ta sådan enorm tid. Men aja, det kunde ha varit värre. Sen har jag inte fått någon deklaration heller, som ska vara inne senast den 4e. Ringde dit och var 181 i kön. Kanonkul, flera tummar upp för det.

Nej, idag är jag på ett lite tråkigt humör. Ska sluta klaga nu och gå och lägga mig med boken min. För om två timmar ska det bäras, och det kan behövas lite sinnesro innan. Just nu har jag fortsatt på andra boken av Diana Gabaldons serie. Mycket roligt med historiska böcker och jag ligger i timmar. Om någon har boktorka så är de här riktigt bra.


Claire Randall har en magisk gåva. Hon kan leva i olika århundraden. Född i England 1918 utbildar hon sig till sjuksköterska och tjänstgör vid Röda Korset under andra världskriget. När kriget är slut beger hon sig med sin man till Skottland. Den resan blir livsavgörande för Claire. I Graigh na Dun dras hon som ett viljelöst offer genom en häxring av stenformationer. Tidsresan har börjat. Året är nu 1743. Claire är en främling i en oförsonlig tid. Skottland kämpar för sin frihet mot den engelska kungamakten. Claire söker en fast punkt i tillvaron och finner den i James Frazer, en skotsk klanledare och frihetskämpe med ett pris på sitt huvud. Den virile och bildsköne James är oemotståndlig och Claire dras in i ett passionerat kärleksförhållande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0