Grin hit och dit

Alexandra i nuläget

Idag har det varit en jobbig och dryg dag på alla sätt och vis. Mongosprutan tog en bra stund efter andning och desperata försök att hitta en åder som dög till, vilket bara gjorde det hela mer utdraget och smärtsamt. Men efter fick jag i alla fall en glass. Väl efter tårar och paniken så trodde man att det skulle vara över med det dryga för dagen, men där bedrog jag mig alltid. Hemma kommer mammas vän hit och jag sitter med och småpratar medan de spelar kort. Och från egentligen ingenting startar världens bråk upp mellan mig och mamma, som slutar i att hon skriker medan jag försöker prata normalt. Ja, det händer mer och mer ofta att jag funderar vem av oss som har mest bakom hjärbalken.

Och jag som inte ofta blir så arg att jag skriker till, blir skiträdd för mig själv och börjar böla på nytt. Inte direkt ledsen över något, eftersom vi bråkade över fjantsaker, men ändå kommer det krokodilisar överallt. Vet inte vad det är med höga röster & ljud, får panik bara någon klappar händerna lite för nära mig. Som en rädd liten katt som flyger upp i luften. Efter ett tag var det ju bara att skratta åt sig själv, eftersom jag insåg att det var grymt fånigt. Men bara för att vara extremt dryg låg jag kvar på rummet och muttrade i några timmar. Vilket inte gjorde mig speciellt mycket eftersom jag
fick tid för boken min. Ja, jag vet precis vad det här låter som.. exakt såhär var det när man var runt 13-15 år hemma.
Bråk över småsaker som egentligen inte spelar ett dugg roll för någon i fråga. Och det här får jag leva med i 20 års ålder. Skönt att veta att det här blir den absolut sista gången jag bor "hemma". Varför jag gör "" över hemma är just på grund av att jag aldrig haft det här som hem. Den här lägenheten är ett ställe min mamma bor i med en jubelidiot som bara tycker att man är i vägen. Om jag ska vara ärlig så har jag funderat några gånger att stanna kvar så länge som möjligt bara för att reta människan, men då är ju problemet bara det att också Jag måste stå ut. Och där sprack den planen. Men roligt skulle det vara dock.

Över till tårarna så var det inte nog där. Efter att jag fått lite ont i skallen av att ligga still och glo i flera timmar så tar jag mig ut för att glo på dumburken istället. Där fanns det inget annat än Extreme Home Makeover så det fick bli det. Och sooom vanligt kommer krokodilisarna fram igen, i stora mängder också. Alla mobbar mig på grund av detta, men det struntar jag i. Hur kan man Inte fälla en tår för de stackars människorna som behöver hjälp?
I början är det tårar för att man tycker så synd om dem, och i slutet är det alltid av glädje för att de blir så glada och tacksamma för det dom fått. Vilket genialiskt program om man frågar mig =)

Och just det ja, såg nyss på den helt underbara Braveheart som värmer mitt hjärta varje gång jag ser den. Bra från början till slut. Han den där Mel Gibson kan han! (värmer till på andra ställen än bara hjärtat när man ser honom även) Stiligare karl får man även leta efter. Lite böl till den med.. Förvånad?
-

Ja idag har det varit grin hit och grin dit, så nu ikväll är jag helt slut i hjärnan och orkar i stort sätt inte skriva.
Imorgon är det absolut ingenting alls planerat.
Eller jo, en promenad är något jag Måste göra. Magen börjar forma sig på ställen jag inte ens visste att den kunde. Men det kanske hör lite till åldern? Men jag måste erkänna att jag blir så avundsjuk på de små flicksnärtorna när de studsar runt och inte ens påbörjat sin utveckling av höft (som förövrigt kanske har växt 10 cm på mig sen 1 är tillbaka)
Men vad tusan, kanske man skulle ta och börja rikta sig till de äldre versionerna av personer?
Flicksnärtor finns det gott om till de yngre, haha.

Nja, hur det blir med den saker återstår att se. Här hemma är det ju redan ett faktum i alla fall. Det finns knappt någon grabb över årgång 88 som är intressant, gränsfall till Ingen. Så vad ska man göra?
"Är dom små får man ta två"
(värsta jag hört, men dock så roligt sagt)


Kan bara inte låta bli att ha med
den här bilden. Blir på så mycket
bättre humör. Sorry Emma =)




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0