Är jag?

Är jag den enda som ofta sitter och funderar på hur i helskotta det finns en planet ute i rymden som vi sitter och tjoar på? Här sitter vi och har våra problem med allt möjligt och funderar ut till fingertopparna över saker. Tänk om det finns andra långt bort härifrån som är precis som oss? Varför inte?
Hur mycket visste vi för tusen år sedan? Då fanns det inte ens en tanke på att man skulle kunna använda sig av rymden för att till ett exempel kunna prata med en annan människa på andra sidan jorden som vi gör idag. Så vad kommer vi veta om 1000 år till från och med nu? Synd att man inte kan leva mycket mer än ca 70-100 år, annars vore det en jäkla grejj att vara med om när det kommer folk som pratar med rumpan hit =)
-

Och svaret är nej.. jag har inget att prata om idag heller egentligen.
Kan kanske berätta om vad jag hade för mig nu i tisdags.
Eftersom jag har varit arbetslös ett tag nu blev jag kallad till något slags möte av arbetsförmedlingen. Lät kanske inte som en superplan, men när jag väl kom dit och fick prata lite med tanterna som hade det så lät det kanske inte så tokigt ändå. Tills retardsen kom dit..
Två stycken glider in dit för sent. Den ene var en tjej, någon år äldre än mig själv, som hade en 2,5 år grabb. Hon verkade väl kanske bara lite social av sig först. Men sen kom den andre.. en kille som jag inte kan sätta ålder på egentligen. Någonstans mellan 18 och 22 måste det ha varit. Efter att han berättat lite om sig själv så fick vi alla veta att han inte gått i skolan sedan 7an, och hade hoppat av 2 kurser och även blivit utkastad från en.
Och där stannar det inte. Nu stod det till så att den förste och den andre av de nämda personerna kände varandra lite smått och efter den första pausen var det fullt drag. Skratt och fånigheter fick vi andra stå ut med i 3 timmar. Okej tänkte vi, ingen har väll dött av några fjantar, men det spårade ur. När "ledarna"  pratade om saker man skulle göra på intervjuer mm, så pratade de i munnen på dem oavbrutet.
Om man säger så här.. jag brukar ha ett bra tålamod, men den här gången blev jag helt galen. Förbannade människor att inte visa respekt. Är det bara vissa som har fått uppfostran att inte avbryta äldre människor? I alla fall när de människorna är där för en egen skull och hjälpa till.
Ja, det ska bli komiskt att se vad som kommer hända nästa tisdag. Jag gissar på att mitt huvud kommer sprängas.
-

Idag har det inte hänt så  mycket egentligen. Eftersom jag fortfarande känner mig lite krasslig så har jag tagit det säkra före det osäkra och legat kvar till sängs. Nu på eftermiddagen hände dock en ytterst rolig(äcklig) sak. Mamma kommer in i mitt rum och berättar att de ska få främmande av Fat-Tonys kompis och hans flickvän, som skulle titta på lägenheten eftersom dom funderar på att hyra en i samma hus, och ville se hur det såg ut.
Det var väl inget roligt med det egentligen.
Men det smaskiga var att denna flickvän nu var lika gammal som mig (!)
Ojoj, dra mig baklänges ännu en gång.
Mamma tyckte det var mycket weird att sitta och prata med en människa som var lika gammal som hennes dotter, som var tillsammans med en person som var lika gammal som den hon är tillsammans med.
Var det någon som hängde med?
Med andra ord satt Fat-Tony med hans lika gamla vän, med en varsin flickvän, som hade 24 år mellan sig. HAHA!
Jag tyckte det var jättekul att mamma skämdes =)

Att denna tjej är ett totalt stolpskott, det gör det hela Mycket roligare! Emma och Jessica fick sig då ett bra skratt av min lilla historia. + Att de hade med sin ett till pucko som brukar springa på krogarna och äckla sig över alla småtjejer.
Hjälp vilka personer det finns här i stan, och alla ska tydligen hamna under detta tak.
Tänk om de flyttar till den lediga lägenheten nu då, tacka fan att man flyttar bort. Men stackars mamma dock!
Fast nu i helgen skulle tydligen deras andra vänner komma hit, och den manliga delen av dem är en riktig hotting.
FILF så det smäller av det! Men ja, nu ska vi inte vara sånna..
-

Nej, nu ska jag fortsätta komma på mitt trogna Scrubs såhär på gränsen till natten. Sen blir det Spin City, Chears, Prison Break och till slut Dharma & Greg. Tur att 6an finns på nätterna, annars skulle jag ha mycket tråkigare.
Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0