Planer inför helgen


 
Just exakt NU kom den här
pysen hem. Får skynda mig
att skriva inlägget om hon vill
ha sin dator =)



Och den här helgen blir vi hemma alla tre. Ingen av oss är sugen på varken fest eller annat, så jag gissar på att det hela kommer sluta som en lugn helg bara. Fast det är trots allt både lugnt och roligt med tanke på att vi alla tre inte inte setts tillsammans mer än kanske 10 min efter att Emma kommit hem, om ens det. Så det ska väl ändå blir trevligt att få prata lite med båda nu när man har tid.

Förövrigt är jag också mycket glad över att ha vänner med tålamod. Nu eftersom jag inte fått jobb på e gång så kommer de närmsta 2 månaderna framåt vara mycket fattiga, så det är skönt at veta att man kan lita på sina vänner när det ryker ihop sig. Och eftersom vi bor tillsammans så finns det alltid olika sätt att visa tacksamhet sedan, när pengar kommer in som vanligt igen. Får hitta på något riktigt trevligt att bjuda med dem på då =) Något förslag någon?
-
Idag har jag inte jobbat och fick sova lite längre. Gick min mil(?) , vilket var hur skönt som helst eftersom inte benhinnorna plågade mig halvt till döds denna gång. Har hittat en perfekt gångväg som sträcker sig runt ett fält, där det finns lite skog och några lampor. Känns lite som hemma, vilket är en liten tröst. Ska nu försöka hitta ett par lurar så jag kan lyssna på radion bara. På något sätt går det alltid bättreatt gå när det finns musik i öronen.

Kvällen har spederats med Matta, som kom hem i lagom tid idag. Har väl mest suttit och glott på tv och tryckt lite godis och popcorn. Ja det är torsdag, jag vet. Men har ni tänkt på att godis och andra onyttigheter alltid smakar bättre när man egentligen inte får äta dem? Därför jag oftast äter på torsdagar eller helt enkelt en helt vanlig måndag. Busigt =)



Imorgonär det äntligen fredag och det ska bli skönt med helgsom sagt. Synd att Emma har kort helg och kommer hem 11, men jg ska nog försöka hålla henne vaken i någon timme när hon väl kommit =)
Själv jobbar jag baratill 2 och efter ska det bli en ( vad ska jag nu kalla min runda som jag går?)
Kanske "Akalla&tillbaka", haha.
Aja, dn blir det i alla fall,och sedan hem för att invänta Mattas hemkomst. Kanske göra lite god mat och städa. Åh nej, nu lät jag som en 50 årig nyskild moderatmorsa igen.

Kanske det kommer någon och hälsar på oss över helgen, bara att ringa om det intresserar i alla fall.
Just nu är det bara att vänta och se vad helgen har att erbjuda oss tre puckon i storstaden.
-
Och ja, jag saknar dig

-



Kommentarer
Postat av: Sara

Haha skönt att du börjar med att skriva att du måste skynda dig och sen skriver ett långt ;)

2008-11-18 @ 11:40:37
URL: http://saraeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0