Nya hemmet


Och då blev det nyss början av den 4e dagen här nere i Stockholm.

Lördagen blev förvånadsvärt bra och stresslös, förrutom ett litet missförstånd i planeringen bara.
Annars gick det fort och Nästan smärtsamt att bära in alla prylar ( vilket inte var lite för att bara vara saker som två av oss hade med ). Alla hjälpte till och det uppskattades väldigt mycket. Efter hela tjohejjet åkte hela patrasket till gallerian och åt tills magarna blev proppfulla. En bra flyttdag med andra ord.
   
Söndagen tog vi det bara lugnt och fixade lite här. En helt vanlig söndag..

Idag är det måndag och jag har hittat mig en rätt bra gångväg som förhoppningsvis ska fungera även när snön lägger sig på. Traskade förbi badhuset här i Husby och gick in för att kolla gymmet och simhallen eftersom vi hade tänkt oss börja där. Var finfina lokaler och jag blev toknöjd. Passade även på att fråga om det fanns något jobb, vilket det kanske gjorde här i framtiden. Så imorgon ska jag kika in där och lämna CV och hoppas att man får det =) Tyckte jag var lite tuff som bara gick in och frågade. Ska även göra samma sak imorgon på andra ställen. Kommer nog bli bra det här.
Efter att tjejerna kom hem så åkte vi till IKEA och köpte lite småprylar samt åt.
Barnmenyn is the shit!
Väl hemma gjorde jag och Matta det superfint på toaletten. Mäkta stolt!
Kommer bilder imorgon eftersom vi inte haft batterier till kameran förrän nu.
( Måste även tillägga att det var en märklig sak som hände idag. I förra inlägget skrev var det en målning av Klimt, som jag nyligen fått nys om, och som jag gillar skarpt. Idag på IKEA gick vi runt, och helt plötsligt får jag se att de säljer kopior av honom där. Det var nästan lite läskigt! Nu hör det ju till att denna man var född i början av 1900 och just precis NU när jag kikat på hans verk så kommer de upp på en sånt vanligt ställe som IKEA. Mycket märkligt tycker jag.. )



Imorgon ska jag som sagt bara gå runt och söka jobb, vilket inte ska bli så kul direkt. Efter det har jag ingen aning faktiskt. Finns inte direkt så mycket att göra eftersom de andra två jobbar. Blir bättre nästa vecka eftersom Emma jobbar varannan kväll. Då är hon hemma på dagarna och Matta på kvällarna, vilket passar mig perfekt! Alltid någon hemma. Inte så kul att sitta här ensammen liksom.
Som jag ska göra i helgen...
De andra två ska åka hem till Söderhamn för att festa, vilket jag absolut inte vill. Och eftersom jag känner mig själv så pass väl, så vet jag att det blir så för mig med om jag följer med till SöH. Därför stannar jag här. Men då jag inte känner någon annan förrutom Mathias och Pojje så blir det rätt ensamt, eftersom dom troligen inte heller stannar. Så vad ska man göra ensam i Stockholm en helg? Har faktiskt ingen aning.. Blir väl tv säkert.

Sen åker jag inte hem på grund av att jag måste vänja mig att inte åka hem så ofta. Har nämligen redan hemlängtan så det susar i öronen mina och det är inte bra. Har trots allt inte varit ifrån mamma i mer än 2 veckor i mitt liv, och det är rätt svårt att vara ifrån varandra då. Töntigt, jag vet.. men jag kan inte rå för det.
Men åh, nu fick jag extra hemlängtan bara för att jag skrev om det...
-
Ska väl gå och lägga mig nu, eftersom klockan börjar gå mot 1 snart. Ska försöka gå och lägga mig tidigare varje kväll nu, för snart måste man väl upp vid 6 igen och det är väldigt svårt att ställa om. Här hemma blir det ganska lätt eftersom de andra är helt förstörda om de är vaken halv 11. Och här sitter en annan och inte ens är lite trött. Man får väl helt enkelt lägga huvudet på kudden och be hoppas på att sömnen kommer så småningon.

Och det ska jag försöka mig på just nu.
Bilder kommer som sagt troligtvis imorgon också.


Jag Emma Matta
Tre tokar i storstaden




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0