Present

Idag har det varit presentdag.
Som jag sagt så kommer en av mina bästa  vänner hem från huvudstaden imorgon. Och eftersom hon fyllde 20 igår så ska vi fira henne med fest och annat skojj på lördag. Så idag kom jag och Emma på den bästa presenten någonsin som vi gjorde med våra egna händer. Efter ett par timmars slit så blev vi äntligen klar. Skulle kunna trott att vi vore 10 när vi stod där ute och hoppade av förtjusning när "saken" var klar. Kan såklart inte skriva vad det är i fall ett visst födelsedagsbarn skulle få vägarna förbi min blogg.
Så nu sitter jag här hemma med ont i tummarna och lika ont i skallen, men med ett nöjt leende på läpparna.

Är också extra glad över en annan sak som också kommer hända i helgen. En till av mina bästa kommer hem! Det här kommer att bli den bästa helgen på länge för mig. Mycket "bästa" nu, men det är ju mitt bästa att säga bästa. Eller vad säger du min bästa? Ja, jag menar dig =)

Fick också en grym deja vu idag. Öppnade ett paket med färgpennor, och av misstag hade jag tagit några med lukt. Samtidigt som paketet öppnades så fick jag en miljon bilder av när man var liten. Älskade lukten lika mycket nu som jag gjorde då. Framförallt den rosa som luktar  jordgubb. Men den som kom på att ge en svart penna lukten "popcorn" skulle jag vilja ta ett snack med. Men va? Vem kommer på att en penna ska lukta popcorn. Det värsta var ju att dom hade lyckats bra med det också. Fuckers! Jag ska också uppfinna något.

Har också varit duktig att köpa mig ett nytt gymkort nu äntligen. Slut på tjockisfasonerna nu som sagt. Saker som aldrig har rört sig, rör sig på ett konstigt sätt, vilket icke gillas. Ja, man skulle ha uppfunnit något som sagt. Då hade detta inte varit ett problem. Ett samtal bort, sen POFF så har en duktig doktor magiskt förtrollat bort detta. Men nej, vi vanliga dödliga som inte är smarta nog för teknik får svettas och hoppas att gud finns och hör ens böner. Haha, eller?

Och på tal om gud. Eller Gud, med stora bokstäver som man nu ska skriva det med. Såg en film igårkväll som utspelade sig i Irak, strax efter detta 9/11 hänt. Slakt hit och slakt dit, som skulle kunnat förhindrats om inte det är så att folk inte kan respektera varandras religion eller tro. Tänk om alla bara kunde bry sig om sig själv och sitt eget land.. Vad bra det skulle bli. Men nej.. vi gillar tydligen att spränga oss själva. Och att sen skylla det på att det är "dem "som är dum i huvudet. Om man har den synen på andra, vad gör oss då så mycket bättre än "dem"?
Näe, jag tycker ärligt talat att alla är dumma i skallen. Och den största anledningen är inte för att jag tycker annurlunda.. nej, det är för att jag stör mig på att folk inte kan leva med att det finns andra som tycker annurlunda. Jag själv känner en sådan person, vilket är i min närhet mycket mer ofta än vad jag vill. Men det går att tolerara, trots att man inget hellre vill att denne person ska råka ramla och bryta nacken vissa dagar. Men man har mer vett än så. Synd att inte alla kunde vara lite mer toleranta och försöka förstå varandra lite mer.
Men jaja, vem är jag som sitter här och snackar? Jag har aldrig varit med i ett krig, och lär väl inte vara det i min livstid heller förhoppningsvis. Men man kan bli så arg av orättvisorna..
Nu ska jag släppa det här.. Kan tänka och prata sönder skallen på mig själv om detta. Och inte kommer man fram till någon lösning heller. Är det kanske de stora tänker?
Men en början borde nog ligga i att släppa den förbannade stoltheten.

Åh, nu vet jag att en person sitter och tänker.. "Men åååh!!". Men det struntar jag i. Sånn är jag =)
Men nu får det vara slutskrivet för idag, ska ändå upp 08.00, vilket inte är vanligt för att vara mig.
Godnatt!
_______________________________________________
Och jag springer allt vad benen bär
Men vassa tänder sliter mig isär
Snälla väck mig
Ta mig ur det här

Det är då jag har skydd av dig
Din hand mot pannan lugnar mig
Jag brinner upp av feberhet
Och tusen händer tar mig ner
Men dom kan göra vad dom vill
I mina mörka stunder..
________________________________________________
Det är såhär jag VET att det är.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0