Pepparkakor i Husby





Igårkväll blev det fest här nere. Började med lite brända pommes med Mathias och senare fick vi besök av Bergman och Norma som ville se hur vi bodde innan de skulle iväg på bio. Hade trevligt med prat och lite glögg. Fast jag skippade glöggen eftersom jag tycker det är enormt skitäckligt. Höll mig till vin och tillslut var hela mirakulöst slut. Fick senare besök av några Söderhamn/Stockholms-grabbar, som vi senare följde in till stan med. Inte direkt en hit med staden, men det var ju ingen förvånad över dock.

Somnade på tok för sent, så idag är det smått slitet. Men väl hemma var det no mercy, då Emma ville baka pepparkakor nästan på en gång. Sliten och ful som ett troll satte vi igång bakandet. Eftersom vi åt upp halva degan igårkväll blev det inte alls mycket kakor, men gott och väl i alla fall. Sådär lagomt brända, som vi båda gillar =)
Här får ni även lite bilder från baket.

Just nu ska jag försöka tvinga med Emma bort till Ica, fast att hon verkligen inte vill.
Jag har fått förklarat för mig att en anledning är för att igår var hon tvungen att.....
GÅ (hajen-intro.. Du du dudu..) upp för hela tunnelbantrappan. Eftersom hon hade varit först till trappan efter tåget, så trodde hon att trappan var trasig då den inte startades. Efter några steg, lagomt till de andra hade kommit fram, insåg vad problemet låg i. Hon var i fel trapp. Så pinsamt nog fick hon låtsas vara hurtig och kämpa sig upp för hela trappen med vilopauser medan de andra åkte förbi brevid. Haha, varför såg jag inte detta?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0