Hej, jag heter Alexandra.. sen då?


Och så sitter man här igen. Vid min egen dator, fast fortfarande hos mamma.
Ringde en person som var intresserad av att komma och se lägenheten. De kommer på söndag. Det betyder att det finns en chans att jag får flytta nu när som helst. Äntligen! Får hoppas på det här nu bara.
20 år
och vågar knappt vara ensammen själv. Älskar att sova här där man kan ligga med ansiktet innåt väggen, utan att vara rädd ut i fingertopparna att någon smyger sig på en. Ja, fantasin är det inget fel på.
-
Ikväll har jag suttit och försökt berätta om mig själv. Hur lätt är det då egentligen?
Hej, jag heter Alexandra Lundgren, bor i Söderhamn och på fritiden ( som jag enbart har ) så gör jag inte ett jota. Jahapp.. sen då? Bra gjort
Den där ska jag allt ta och fundera över. Så länge så tjyvade jag ett sådant där test som fanns på internet, vilket kanske ger folk en slags uppfattning. Vilket jag egentligen inte bryr mig mycket i. De jag känner vet hur jag är, det räcker väl gott och väl.
-
Hela dagen har varit mycket seg. Vaknade med en shock av att klockan var 14. Den skurken till mamma jag har hade glömt att ringa och väcka mig. För själv är man så pass smart att ett alarm på en telefon inte går att fungera som det ska. Jag börjar bli gammal! Har fått låna en telefon, eftersom min pajjade för ett tag sen. Den här "nya" telefonen och jag är inte världens bästa vänner kan jag erkänna. Han vill inte förklara hur man knäpper på alarm, kan aldrig fixa fram nollor och heller inte smilegubbar. Så nu ser mina sms oftast ut som när man får av mamma. "OKHEJDÅ". Observera de stora bokstäverna och inga mellanrum what so ever. Så nej mina vänner, jag är inte otrevlig, bara mycket oteknisk.
-
Förkyldningen sitter fortfarande kvar. Vad ska jag ta mig till med detta? Är det någon som har en idé hur det snabbast går att få bort det så var inte omöjliga att skriva. Alla förslag är välkommna. Men seriöst, det här kanske var 5e gången jag inte kommit på hur ord stavas. Välkommna eller välkomna?
Nu använder jag det jobbigaste ordet i början av en mening : LÄGE att börja plugga på.
Det är illa när det börjas tappa stavning och allra helst engelskan. Utan engelska kunskaper kan det blir mycket bekymmersamt i framtiden. Det behövs var och varannat ställe nu för tiden faktiskt. Har hört att det finns snabbkurser i engelska. Kanske vore något att spåna vidare i ?
-
Klockan är snart 2 nu igen. Faktiskt dags att lägga sig innan klockan 4 någon dag den här veckan. Mycket vila måste väl ändå vara den bästa kuren mot förkyldning? Tror det, så det är precis vad som kommer hända imorgon. Tv, sova lite, tv, sova lite till, äta, tv, sova ännu mer. Låter som en bra plan.


Och här under har vi som sagt lite frågor, för de som orkar och vill.
____________________________________________________
1. Hur lång är du? - ca 161
2. Vad vill du bli när du bli stor? - Vad som helst, bara det är bra betalt
3. Vad pluggar du?  - Man borde väl
4. Har du långt hår? - Mellan
5. Vilken hårfärg har du? - Svart som natten
6. Sminkar du dig? - Man måste nästan
7. Har du haft sex senaste månaden? - Ja
9. Vad har du för färg på dina underkläder just nu? - Vita
10. Har du kysst någon idag? - Nej

FAMILJEN:
1. Bor dina föräldrar ihop? - Inte sedan 5 års ålder
2. Vem är bäst, mamma eller pappa? - Mamma
3. Hur många syskon har du? - Halv och plast, en drös
4. Vad är det senaste du sa till din pappa? - Jag vill ha klippning 
5. Vilken mat lagade din mamma senast? - Lever och ris
6. Hur många ställen har du bott på? - Hjälp, hur många som helst
7. Vem i din familj stör du dig mest på? - Fat Toni? haha
8. Vilken familjemedlem är snällast? - Dom som är tyst
9. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? - Blåsa såpbubblor med grabbsen

KOMPISAR:
1. När var du senast med nån kompis? Åt mat med Emma idag
2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? - Hos Ök i lördags
3. Har du kysst nån kompis? - Garanterat full
4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? - Yepp
5. Vem har du varit kompis med längst? - Ojoj, svårt
6. Vem känner dig bäst? - Mamma
7. Längsta tid du varit osams med en kompis? - Nja, var ett tag, men nu är det bra igen
8. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det? - Absolut!
9. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? - Sjukt i så fall


KLÄDER:
1. Vad har du på dig idag? - Tights och en tröja
2. Har du bytt om idag? - Japp, från jeans till tightsen
3. Favorittröja? - En stor luvtröja
4. Sexigaste klädesplagget på andra könet? - Pyamasbyxor
5. Har du gett bort kläder nån gång? - Ja, till yngre i familjen
6. Har du ångrat ett klädköp nån gång? - Miljontals ggr
7. Har du handlat kläder genom internet? - Tradera-nörd
8. Har du ljugit om bh-storlek nån gång? - Nopes
9. Fulaste plagget andra könet kan ha? - Piké  
10. Vad använder du för skor? - Alla sorter

VÅGAR DU:
1. Skrika åt dina föräldrar? - Ja, men inte i onödan
2. Klä dig annorlunda? - Vad är annorlunda?
3. Vara dig själv? - Alltid
4. Visa dig i bikini/badbyxor? - Ångest
5. Ge dig på utmaningar? - Huh?
6. Ha sex på offentlig plats? - Oj, beror helt på
7. Vara omogen? - Alltid
8. Äta småkryp? - "Är dom små, får man ta två"

RANDOM:
1. Vet du vem FATO är? - Nopes, men det blir google nu
2. När tuggade du tuggummi senast? - Igårkväll 
3. När var du på semester senast? - Kommer knappt ihåg
4. Vilken färg är det på din tandborste? - Vit
5. Är ditt hår tråkigt? - Beror på dagen
6. Vad har du för påslakan just nu? - Vit, grå röda
7. Vem såg dig naken senast? - Lämnar obesvarat
8. Hur ofta duschar du? - Lortloppa
9. Gillar du BUBBEL ROLLER? - Va?
10. När ska du gå och lägga dig? - Efter att det här publicerats
-
Och till dem som tycker att de inte har någon låt att lyssna på fast att de har några hundra på listan:
Melissa Horn och Lars Winnerbäck - Så som jag hade dig förut


Kommentarer
Postat av: Adam

Jag sover altid i pyjamasbrallor..

haha rutigaa,, deeduu

2008-08-07 @ 20:39:12
URL: http://marjavaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0