OS-kaos

Satt och kikade på sändningar från OS. Ibland blir man verkligen rädd för folk alltså. Okej, det är roligt att hela världen samlas och delar intressen, eftersom sporten snart är det enda som finns kvar mellan oss. Men nej, det behöver faktiskt inte bli kaos. Tvkanalerna slåss om att vara först och ha bäst scoop, men det slutar bara i att man sitter och stör sig på den saken istället för att lyssna vad som egentligen hänt. Som ikväll har vi exempel. Den där svenska gymnastiktjejen som inte fick vara med i tävlingen. Okej, det var inte kul att hon inte fick vara med, men behövs det bli en hel kvart om att det är fel? Med föräldrar som är besvikna och halva kvarten om den andre tjejen som fick vara med istället. Henne skulle vi allt kasta skit på. Men hjälp! Precis som Melodifestivalen. När en låt har vunnit här i sverige så är det låten den bästa som någonsin har skrivits på denna jord, men när det går dåligt i den stora finalen, då borde artisten skämmas och få höra att det var ett totalt fiasko. Det enda som var fiasko var väl i så fall sveriges befolkning som röstade fram låten. Men det ska ju vara rättvist hörni. Ironi.
-

Anyway.. helgen.
Den spenderades i Gävle, på cityfesten i alla fall. Och tji fick jag för allt klagande. Hade hur kul som helst nämligen. Så otroligt skönt att få komma bort från Söderhamn och se lite nya ansikten. Och det har jag verkligen gjort, var bara folk som jag aldrig pratat med, förrutom Sara då. Har träffat en massa folk, som har varit väldigt olik mig själv, men som har visat sig vara rätt lika innerst inne. Brukar väl oftast vara så. I alla fall så var det en helg med mycket tok, brukar oftast bli det när jag och Sara inte träffats på ett tag. Så tack för det =)
-

Och idag då? Åkte hem från Gävle vid 17. Tåget hade fått "tekniska problem"  ungefär när vi var i Ljusne, vilket jag Verkligen inte gillade. Tåg är lite småläskiga tycker jag nämligen. Men som tur kom vi fram välbehållna efter några stopp och många oroliga tankar. Slevade i mig lite mat hos mamma innan jag sprang hem till lägenheten och tokstädade. För som jag skrev sist i bloggen så var det en familj hit idag och tittade på den. Familj var väl att ta i, eftersom jag bor i en mini- 1a. Det var ett par föräldrar som ville titta åt sin dotter som ska börja skolan här nu. ( och nej, jag har ingen aning varför man åker HIT och ska gå i skola ). Hur som helst så var de kanske här inne i 5 min innan de sa rakt på att de skulle ha den. Aldrig blivit så lycklig i mitt liv ungefär. Fick välja när jag ville flytta, och vi kom fram till att det blev lämpligast nu den sista. Så snart blir det flyttdags! Äntligen
Men vart nu då? Blev orligt sugen på Gävle nu efter att jag varit där. Det är en mysig stad med inte allt för mycket folk i. Lagom start i alla fall, måste kunna komma hem och äta ofta också, haha.
-

Ikväll.. då sitter jag hemma och bara jäser. Funderar lite vad jag ska göra imorgon. Jag älskar att inte ha något som helst planerat. Har arbetsförmedlingen på onsdag, annars inget mer i veckan. I love it! Funderar kanske på att göra något tokigt fram tills dess, men vet inte om jag orkar heller. Skulle vara rätt skönt att försvinna ett par dagar nu. Täcket över huvudet och bara vara för sig själv. Undrar om det bara är jag som tycker att det kan vara det skönaste som finns ett par dagar, eller veckor? Får se vad det är för väder imorgon först och främst, sen kan man kanske planera något. Eller bara göra..
-

Jag har för övrigt också kommit in i någon konstig period av sammanträffanden. Som jag förklarade till Sara.. om jag åker till Stockholm och säger att det är en enda person jag Inte vill träffa, så träffar jag på just denne senast 2 timmar efter. Så har det varit i helgen med. Inte just med att jag inte har velat sett någon, utan allt. Tänker jag på en låt så kommer den på radion, tänker jag på en bild så ser jag den. Sånna saker händer hela hela tiden. Lite småläskigt.
Får se vad för tok som kommer hända nu i veckan.

Nej nu orkar jag faktiskt inte skriva något mer.. Har inte sovit mycket alls i helgen, och det börjar ta ut sin rätt på kroppen och knoppen. Vill snart inte ens se på skärmen, så ljus. Ska bli underbart att få ligga i min egen säng inatt. Lite drygt att behöva ligga och småkika och vara rädd innan, men imorgon kommer det bli underbart med tystnaden.
Så nu blir det tystnad en stund.
-
Du är fin

Kommentarer
Postat av: Anders

Jäklar vad du skriver :) Ett digitalpiano är som det låter.. ett digitalpiano. I princip en synth utan allt onödigt krafs.

2008-08-14 @ 00:08:26
URL: http://intensivt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0